Fa via App Store Les dette innlegget i var app!

Applikasjonsverktoy som QT versus tradisjonelle spill / multimediebibliotek som SFML [lukket]

Jeg har for tiden tenkt a bruke SFML til mitt neste spillprosjekt. Jeg trenger en betydelig GUI skjont (RPG / strategi-type), sa jeg ma enten implementere min egen eller prove a finne et passende tredjepartsbibliotek, som synes a koke ned til CEGUI, libRocket og GWEN. Samtidig forventer jeg ikke a gjore sa mange avanserte grafiske effekter. Mitt spill vil v re 2D og prim rt sprite-basert med noen sprite animasjoner.

Jeg har nylig oppdaget at QT-applikasjoner kan fa deres utseende stilet slik at de ikke trenger a se ut som vanlige OS-apper. Gitt det, begynner jeg a vurdere QT som et gyldig alternativ til SFML. Jeg trenger ikke a implementere GUI-funksjonaliteten jeg vil trenge, og jeg kan ikke dra nytte av SFMLs lavere tilgang til tilgang uansett. De eneste ulempene jeg umiddelbart kan tenke pa, er l ringskurven for QT og finne ut hvordan man tilpasser spilllogikken i et slikt rammeverk etter a ha blitt vant til innspill / oppdatering / gjengivelse av tradisjonelle spillbiblioteker.

Nar vil et programverktoy som QT v re mer hensiktsmessig for et spill enn et tradisjonelt spill eller multimediebibliotek som SFML?

lukket som off-topic av Alexandre Vaillancourt & # 9830; , Josh Petrie & # 9830; 24 juni ’17 klokka 3:10.

Dette sporsmalet ser ut til a v re off-topic. Brukerne som stemte for a lukke ga denne spesielle grunnen: «Sporsmal om» hvordan du kommer i gang, » «hva skal du l re neste,» eller «hvilken teknologi som skal brukes» er diskusjonsorienterte sporsmal som involverer svar som enten er basert pa mening eller som alle er like gyldige. Disse typer sporsmal er utenfor rammen av dette nettstedet. Ga til brukerstotten var for mer informasjon. & Quot; & Ndash; Josh Petrie Hvis dette sporsmalet kan omformuleres for a passe til reglene i brukerstotten, kan du redigere sporsmalet.

Her er en rapport om bruk av QT fra en fyr som provde a bruke den i sitt spilllignende prosjekt.

Hans konklusjon? Ikke.

Qt er lett a l re. Det eneste problemet jeg fant var ytelse, siden rammen er bygget for enkelhets skyld, mer enn noe annet. Som avhenger av hva slags spill du lager. For deg er det en RPG, sa jeg gjetter at det kommer til a v re mye pa skjermen, og standardmaleribiblioteket sannsynligvis ikke kommer til a kutte det, mens I / O-biblioteket er helt greit, siden lite innspillingslag ikke er dodelig . For a lose tegningsproblemet kan du bruke OpenGL-widgeten, men det kan vise seg a v re unodvendig komplisert hvis du bare vil gjengi store mengder sprites effektivt.

Du kan imidlertid implementere en spillsloyfe i Qt uten a bruke signaler og spor, du ma bare ringe processEvents () nar du vil lese innspill i stedet for a kjore programmet med exec () en gang. Dette lar deg potensial kun bruke Qt for I / O og GUI. Da kan du bruke SFML for enkel og effektiv tegning inne i Qt. Her er den offisielle oppl ringen om a integrere Qt og SFML.

Det er ogsa gui-biblioteker laget for sfml, som SFGUI, GuiChan og andre.