Det var ganske morgen for Destiny-spillere, da Bungie sparket av sin Destiny: The Taken King avslorer turen med en n rmere titt pa arets viktigste endringer. I en times lang livestrom gikk Bungie Community Manager Deej, Executive Producer Mark Noseworthy og Senior Design Lead Tyson Green til spillere gjennom Taken King’s Tower, som ser mye ut som vaniljes Destiny’s Tower.

Men selvfolgelig er de store endringene i detaljene, og det var mange av dem. Sa mye, faktisk, at mange spillere ikke ville bli skylden for a savne noen. Heldigvis har vi samlet en liste over de viktigste destinasjonsendringene som ikke var nodvendigvis big-ticket-elementer.

Her er 10 viktige endringer som kommer til Destiny i The Taken King:

Bedre Bounties og Quests.

Med 16 bounty slots tilgjengelig i The Taken King, onsker Bungie a gi spillerne mange ting a gjore i spillet. Det er ogsa Quests (med egen journal) som har mer involverte mal, og deres egne sett med belonninger. En Quest, for eksempel, vil lase opp de nye Guardian-underklassene.

Spillere kan spore opptil fem oppdrag / bounties av gangen, og se fremdriften ved a trekke opp Ghost. Bounties har ogsa blitt utvidet til a inkludere oppgaver som er mer vanlige med den gjennomsnittlige Destiny-opplevelsen, som dreper med solvapen eller tar ut bestemte lop fra fienden. Med andre ord onsker Bungie a bevege seg bort fra «Go Here and Kill X Thing» bounty.

Spillere kan ogsa sla pa bounties hvor som helst og fa omdomme umiddelbart. Ikke mer trekking frem og tilbake til tarnet for a sla inn single bounties.

Faction Allegiance.

I stedet for a ha pa seg et bestemt Faction-element hver gang en spiller onsker a tjene rykte for den gruppen, kan de na sverge troskap til en fraksjon og ha pa seg noen klassepost. Enda bedre, tjener rykte for en fraksjon ikke innvirkning pa omdomme med Vanguard eller Crucible; du tjener fortsatt rep med disse gruppene ogsa.

Den eneste advarselen er at spillere bare kan sv re tro pa en fraksjon per uke, noe som betyr at de ikke kan bytte fra Future War Cult til Dead Orbit nar de har tjent en belonningspakke. Likevel gjor det nivellering av en fraksjon enklere og det oker sjansene for belonninger.

Spokelseskaller og klassemerker.

Som vi tidligere har beskrevet, vil Ghost Shells na v re en ting i Destiny: The Taken King. Ghost Shells vil ha sjeldighetsgrader, akkurat som rustning og vapen, og de vil ogsa ha fordeler. Noen av de grunnleggende fordelene inneholdt indikatorer for ressurser (Helium, Spinmetal, etc.) og hoyere niva som inkluderte oker for vapenutjevning og glimmerdraper. Spokelser b rer ogsa sin egen intellekt, disiplin og styrke, samt rustning.

Klassemerker fungerer som Ghost Shells ved at de na har fordeler og har rustning og stat oker ogsa. Med Destiny: The Taken King, vil disse elementene v re mindre om estetikk og mer om verktoy.

Selv om Bungie avslorte at ar 1-legendarier ikke ville oppgradere med Destiny: The Taken King, lovet de at disse vapnene fortsatt ville v re viktige i ar 2. Vi vet na at disse eldre vapnene vil v re en del av en ny funksjon kalt infusjon, hvor spillere «mater» deres gamle vapen til nye vapen og hjelper dem a bli sterkere. Det kan fortsatt v re vanskelig a si farvel til den Fatebringer, men i det minste vil doden v re til nytte for dine nye vapen.

Nye rustninger og vapen Perks.

Med et angrep av nye vapen- og rustningsstykker, vil Destiny ogsa legge til massevis av nye vapen- og rustningsfordeler til blandingen. Vi fikk ikke se for mange, men det virker som om Bungie virkelig leter seg til a gi spillere muligheter i ar 2. For nesten alle rustninger eller vapen var det et valg mellom to fordeler for flere spor. For eksempel hadde et rustningstykke et alternativ mellom en ekstra fordel som okte utvinningen i 5 sekunder etter a ha tatt solskader eller en ekstra fordel som okte rustningen mens du brukte en solcelle underklasse.

Leverandorsterminaler.

For Emblems and Shaders, Destiny: The Taken King legger til Vendor terminaler som vil vise spillere hvert element de har opptjent hittil. Terminalene vil ogsa fortelle spillerne hvordan de kan tjene spesifikke emblemer / shaders som de ikke allerede har. Den beste delen av disse terminalene er imidlertid at spillerne na kan bruke dem til a gjenopprette eventuelle shaders eller emblemer som de allerede eier. Sa, i stedet for a slepe rundt alle de beste emblemene / shaders, kan spillerne bare stoppe ved terminalen og hente den de vil ha for et gitt scenario.

Lord Shaxx og hans belonninger.

The Crucible Handler Lord Shaxx har na sin egen serie av bounties, som hvis du fullforer alle fem, vil lase opp et «Ukjent belonning». Bungie ville ikke si hva den belonningen kunne v re, men de lovet at det vil bli «Nightfall-niva», noe som betyr at det kan v re eksotisk eller unikt legendarisk. Fordi mange av bounties og aktiviteter er PvE-fokuserte, onsket Bungie a gi Destiny-spillere som liker Crucible mer a gjore i spillet, og gjorde Lord Shaxx sin go-to guy.

Shaxx og Crucible Quartermaster har ogsa sine egne sett med utstyr for spillerne a kjope ogsa.

Vanguard Marks and Crucible Marks blir til legendariske karakterer.

Bungie har forent Destiny s kjernevaluta i ett sett med merker som heter Legendary Marks. Som de gamle merkene, kan disse nye enhetene brukes til a kjope noen antall gjenstander, fra vapen til rustning til forbruksvarer, og spillerne kan bare holde 200 om gangen. Imidlertid, i motsetning til i ar 1, vil The Taken King-spillerne ikke ha en grense pa merker de kan tjene, sa lenge lommeboken ikke er full. Sa, spillere kan bruke sine Marks og deretter ga tilbake for a tjene mer.

Endringer i Cryptarch.

Cryptarch har ikke for mange endringer, men det storste er at han na vil selge Legendary Engrams. Disse vil koste spillere en betydelig mengde Marks, men de er et garantert legendarisk eller eksotisk niva vapen / rustningstykke.

Gunsmith far en oppgradering.

Destiny’s Gunsmith ble stort sett overset i ar 1, men det vil endres i ar 2. Na har Gunsmith sitt eget rykte og sitt eget oppdrag. Tjene penger med Gunsmith lar spillerne kjope Armsday Orders, som er vapenlas som leverer en gang i uken, onsdag. Nar de treffer en viss rang med Gunsmith, kan en spiller for eksempel kreve Scout Rifle, og det vapenet vil dukke opp pa Gunsmith den folgende onsdag.

Spillere kan ogsa teste vapen via Gunsmith og tjene rykte. Disse er som vapen-spesifikke bounties som ber spillere a fullfore bestemte mal mens du bruker det vapenet.

Hva synes du om disse endringene og tilleggene? Hvilken foler du er en trengende forandring, og som tror du vil skade Destiny-opplevelsen?

Destiny: The Taken King utgir 15. september 2015 for PS3, PS4, Xbox 360 og Xbox One.